Dopparedagen

Så blev det äntligen dopparedagen. Det var bara för mig att stiga upp tidigt för att ställa i ordnig de sista julklapparna. Stök i köket med skinka, revbensspjäll och prinskorvar, det var säkert en massa mer som hustrun ordnade.

Dagen försvann med en rasande fart och så småningom kom Tomten på besök. I år hade Tomten en tomtenissa som hjälpte till med paketutdelningen. Barnen tindrade med ögonen så granens ljus verkade bleka.

Tomten och Nissan på det korta besöket.
Efter att Tomten besökt oss och jag med stor iver slitit upp mina paket var det dags för en kvällspromenad med Asta. Som vanligt blev det Tegnerlunden, Asta hade full upp med att hälsa på kompisar. De stod och nosade på varandra under någon minut, sedan fnyste de och gick åt varsitt håll. Det var ingen paketutdelning där, kanske blev de därför lite missnöjda med varandra.

Här är min kompis Asta. Nöjd och glad efter promenaden i Tegnerlunden. Lite misstänksam verkar hon vara, När tomten kom sade hon att hon inte tyckte om det. Kanske var det för lite klappar till henne, vem vet? Det var i alla fall inga fler tomtar som kom och Asta kunde koppla av.
Vi hörs!  / BW 


Kommentarer
Postat av: Nissan / tova

hahaha , det var jag tova som var nissan :D visst är jag och min farfar fina , hihi :D <3

2009-12-26 @ 21:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0