God fortsättning på det nya året

För mig blev det ett stilla firande av det nya årets inträde. Champagnen är urdrucken och oxfilén uppäten. Fantastiska fyrverkerier sprakade över Stockholm, glada människor rörde sig på Sveavägen. Kylan bet i kindernas skinn, men vad hade det för betydelse en natt som denna. Rosorna på kinderna visade friskhet och tillförsikt inför framtiden. Om det berodde på kylan eller bubbelvattnet vet jag inte, men vad har det för betydelse. Det viktiga är att se positivt på framtiden.

Minuset på årets första dag är att löpsedlarna i dag braskade med att en liten flicka, klädd i rosa, försvann under nyårsnatten. Jag känner med föräldrar och anhöriga som måste uppleva detta. Det är förskräckligt, vad kan ha hänt flickan. Något namn på flickan har inte lämnats, därför är det svårt att bilda sig en uppfattning om vad som kan hänt. Min största önskan är att flickan ska komma tillbaka oskadd och glad.

Jag har startat om bekantskapen med Bert och kompani. Lite ny research kanske behövs, men det verkar fungera med det vi tidigare gjort.



Är det möjligen Malin som skymtar i trollskogen.

Vi hörs / BW


Kommentarer
Postat av: Anki

Ja det är Malin, men i boken är det strålande sol och en riklig grönska i parken, synd bara att något fruktansvärt har hänt....

2010-01-02 @ 12:37:11
URL: http://hejalic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0