Slöman

I går var jag en riktig slöman. Snön föll från en grå himmel. SM- slutspelet i bandy gick av stapeln i Uppsala. En snabb promenad till närmsta butiken gjorde att söndagens steg inte blev fler än omkring 2 500. Ras i deltagarlistan för stegtävlingen med ett par hundra placeringar. Gillar inte mina motståndare bandy?

Naturligtvis var det med blandade känslor jag tittade på slutspelet. Som infödd Bollnäsbo hade jag hoppats på Bollnäs. Nära det nu gick som det gick, kunde jag ändå glädjas åt Hammarbys första guld.

I dag har solen tittat fram och jag kunde återuppta promenaderna, kanske också någon placering i stegtävlingen.

Som vanligt gick jag förbi och hälsade på Carl Mikael Bellman. De växter som börjat titta fram nedanför honom, hade trots väder och vind kämpat sig upp någon centimeter.



Håller ni med?



Efter 30 meter fick jag se vårens första snödroppar. Naturligtvis, vårens första för mig, kanske någon annan sett dem tidigare. Vackra är de i alla fall. Carl Mikael måste ha spelat och sjungit riktigt vackert.

Vi hörs / BW 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0